torsdag 1 april 2010

Måla måla måla måååååla

Ja så har dagen sett ut, jag har målat heeela dagen, nästan iaf =)

Det har varit en solig och härlig dag. Vi började med att åka till färgaffären och hämta ytterligare en grå nyans att testmåla. Vi åkte vidare till vår vitvaruaffär för att kolla handdukstorkar och köpa kaffe till kaffemaskinen.

Därefter åkte vi ut till ön och till huset, där träffade vi våra snickare som hade lunch i solen. De satt på baksidan vid bordet och stolarna som vi tagit dit till dem. De berättade att nästa vecka ska de hjälpa till och resa ytterligare ett Trend hus, med pulpettak. Sen kommer de tillbaka till oss och jobbar.

Vi har inte tagit några bilder idag, utan tänkte göra det imorgon när vi ska ut igen och fixa på tomten. Snickarna har tagit bort husvagnen som de haft på framsidan vid huset. Så nu ser man mer av helheten av huset. Så imorgon ska vi nog få till några bra kort =)

Resten av dagen har vi varit hos mina föräldrar, jag ägnat mig åt mitt målarprojekt x 2, medan Lennart har tvättat, städat och bytt däck på Saaben. Vi har ätit god middag och fått fika med nybakad kaka, vi blir bortskämda och det blir snickarna oxå  =)

Jag har slipat och målat det lilla bordet, två stolar (likdana som de jag gjorde sist) ett cafébord med två tillhörande stolar. Och nu är jag äntligen klar =) Ska ta bilder imorgon så ni får se slutresultatet, tycker det blev väldigt bra, möblerna blev som nya =)

Hur gick det med husfärgen? Jo jag målade den nya färgen två gånger och de två gamla färgerna en gång till. Det var en helt annan färg idag när det torkat ordentligt och en omgång färg till kommit på. Så vi har antagligen hittat vår husfärg =) Det står mellan den nya vi hämtade idag och en av "gamla" färgerna.

Inga kommentarer: