torsdag 8 april 2010

Målarfärg

Torsdag idag och en dag närmare helg =) Skönt med kortveckor, tycker man borde ha det så oftare. Det har varit härligt vårväder här, tyvärr har jag varit inne hela dagen, men passade på att njuta av solen på lunchen och fikarasten =)

Har varit i färgaffären en sväng idag, vi har nu till 99% valt nyans/kulör som vi ska måla. Innan har vi tagit hem billig helmatt provfärg, för att hitta nyansen/kulören. Nu har jag tagit hem en provburk med den sorts färg vi tänker använda när vi ska måla huset. Ska bli spännande och se nyansen med riktig färg som är mer blank =) Förhoppningsvis känns det helrätt och då är det bara och invänta varmare väder, så kör vi igång =) Fördelen med valmat tak är att vi slipper ha ställning när vi ska måla. Både Lennart och jag är långa, så vi behöver förhoppningsvis bara någon liten trappstege.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Ja vänta bara tills ni är där, det är helt overkligt, men otroligt roligt :)! hoppas lördagen har varit bra. Varit i huset idag kanske? ha det fint, kramar

Beckis och Em sa...

jag håller på att längta ihjäl mig =) vill bo i huset nu, men vill helst slippa flyttprocessen. Inget hus denna helgen, vi har fullt upp med annat =) jag antar att ni varit i ert hus och fixat =)

kram kram

Carolin sa...

Åh måla huset första gången är ju en pina! Och tre härliga varv ska man runt oxå... ;-)
Vårt "lilla" projekt hänger fortfarande i luften men målet är att bestämma oss inom två veckor... huh, inte lätt! :-)
Kommer hemskt gärna ut och tittar på huset lite längre fram!
Ha det gott! Kram

Beckis och Em sa...

Carolin: Jajemen här ska det målas tre härliga varv ;)

Åh vad spännande om det blir något projekt eller inte. Ni är så välkomna och komma och titta när ni vill =)

ha det bäst
kram kram