söndag 28 mars 2010

Söndagsprojekt

Helgerna bara springer iväg, tycker inte jag hinner med allt jag vill. Men helgen har varit bra, vi har varit igång hela helgen och fixat.

Igår efter vi var klara på ön åkte vi och handlade, hittade snygga kökshandukar med tillhörande grytlappar på Maxi. Tycker de har en massa fint där, som gärna skulle få följa med hem, men får lägga band på shopping tills vi bor i huset =) En minipåsklilja köptes hem, som sattes i en fin påskkruka som vi fick förra året av en arbetskamrat till mig.

Idag har vi återigen varit ute på ön och fixat. Lennart har varit på tomten och plockat ihop ris och annat som går och elda. Jag har påbörjat mitt målarprojekt. Det är gamla trädgårdsmöbler från när jag var liten, som mamma och pappa inte använder längre. Så istället för att låta det stå oanvänt eller slänga, så har jag piffat till det med svart färg.  Det är ett runt bord med fyra stolar i stål och trä + ett litet runt barnbord. Jag hann med och slipa och måla det stora bordet och två stolar. Får fortsätta med resten en annan dag, jag är väldans nöjd med resultatet, trots lite "kladd", ska ta bort det nästa gång. Tyvärr är inte bilderna de bästa, men jag visar ändå ett smakprov =)

Ikväll blir det soft på soffan med film =) gillar inte att vi ställt om klockan, kan man inte ha samma tid året runt, det hade underlättat.

Snygga grytlappar



Påskfint =)


Bordet - Före

Stol - Före

Bord halvklart

Stol - Efter

4 kommentarer:

Annelie sa...

hej på dig, jag vann 4 delar av varje, inte varje dag man vinner så idag är jag glad :) Vad fina de blev utemöblerna, perfekt att återanvända sånt som andra inte vill ha längre. Kram kram

Annelie sa...

jag brukar skylla på kameran jag när bilderna inte blir så bra ;) min kamera har på tal om det återuppstått så i morgon ska jag ta en massa bilder i huset så ni får se hur långt vi kommit. kram kram

Johanna sa...

Hej!
Åh vad fina möblerna blev! Vill ha något liknande till vår framsida, får kanske åka på loppis och se om man kan fynda något.

Kram Johanna

Beckis och Em sa...

tack tack =) på torsdag ska jag fortsätta målarprojektet, tänkte ta bild på allt när det är klart =) Har ett mindra bord och två stolar som vi har på balkongen idag. Tänkte att de oxå ska piffas till och få stå på framsidan av huset.

Loppis är alltid bra, har du tur så hittar du ett snyggt möblemang till en billig peng.