torsdag 14 januari 2010

Ur funktion....

....så känns min hjärna just nu, korvstoppning i hjärnan, you name it. Trött som jag vet inte vad, det kostar att ligga på topp. Men det är bara och bita ihop och sitta lugnt i båten, som vi brukar säga på jobbet.

Första jobbarveckan och det är 110 knyck med en gång, alltid samma sak varje år. Januari är superjobbig, innan allt kommer igång och gamla året är avslutat.

Men det finns säkert dem som har det värre *s* de som inte vad som väntar, det är adresserat till en av våra läsare som vill höra mig sjunga *skratt*

Lennart är ganska nöjd med att ha börjat jobba, han gillar sitt jobb, eller han gillar och va ledig, vilket han är ofta och lääänge. Fuskigt, men men, han kommer få en låååång "to do list" när vi flyttat in i huset ;)

Snart helg, tänker inte göra många knop då,  bara ta det lugnt =)

Börjar bli liiite nyfiken på vilka som tittar in här på bloggen. Skriv gärna en kommentar och berätta vem du är =)

Börjar längta tills det händer något med tomten/huset, så vi kan skriva om det också.

5 kommentarer:

Annelie sa...

hej hej, skönt att vi är flera som sliter på jobbet nu så man inte är ensam :). Och ja jag är en av dina besökare :)! Kram Annelie

Anonym sa...

Hej,

Jenny heter jag och jag vill, jag vill, jag vill bygga ett Trend Pulpet. Har fallit pladask för både utsidan och insidan på huset. Innan det kan bli aktuellt för oss måste vi dock hitta en tomt som inte kostar +/- 2 miljoner och ligger i "rätt" område, det vill säga ett område där vi vill bo resten av livet. Det är lättare sagt än gjort när man bor i Göteborgsområdet. 1 milj hade varit okej, men 1,75 är fööör mycket tyvärr...

Men drömma kan man ju alltid. Och eftersom jag fortfarande gör det surfar jag runt på lite olika husbyggarbloggar för inspiration och då är det ju allra roligast med trend-byggare. Hittade hit via en länk hos Annelie och tycker att det ska bli jättekul att se huset växa fram.

Lycka till!

-Jenny-

Beckis och Em sa...

Hej Jenny

Kul att du hittade till vår sida =) Roligt och veta vem som följer vår blogg.

Förstår det där med tomt och priser, allt ska stämma. Jag håller tummarna att ni hittar en tomt på rätt ställe och rätt pris, så ni får bygga ett Trend Pulpet =)

Trevlig Helg
Kram Emmelie

Anonym sa...

Hej hopp! Jag/vi följer oxå er blogg såklart :) Vi är ju nyfikna på att se en annan variant av vårt hus! Det ska bli spännande att se ert hus växa fram :) Kram Sara

Annelie sa...

Hej, ja det är riktigt skoj med huset nu och imorgon ska vi åka upp så jag också får se hur fint det har blivit :) ha en underbar helg! kram annelie