måndag 8 februari 2010

Markarbete påbörjat

Jaaaaa nu så har markarbetet börjat på allvar. Ringde till mina föräldrar imorse för att få rappport om grävningen hade kommit igång, och det hade den. Har väntat hela dagen på att sluta jobbet så jag fick åka och se med egna ögon. Jovisst hade det kommit igång ordentligt, det var bara 5-6 cm tjäle i marken, så grävningen har det gått undan med och en hel del fyllnadsmassa fanns där oxå. Det kommer behövas en hel del fyllnadsmassa eftersom tomten sluttar neråt från vägen.

När jag var klar med fotograferandet så åkte jag mot stan igen. Nästan framme vid bron möter jag en lastbil med släp med stenkross som last. Tänkte direkt, att det där är nog till vår tomt, så jag letade upp närmsta väg och vända för att köra till tomten igen. När jag kom fram, så höll killen precis på att lasta av all krossmassa, jag frågade om jag fick fota, han skrattade och sa att det gick bra =) Undra vad han tänkte?!

Vi vill gärna dokumentera så mycket som möjligt kring husbygget och det gäller även markarbete =) De får tycka vad de vill, för jag/vi kommer komma med kameran i både tid och otid =) Som kompensation kommer fikakorgen fyllas med jämna mellanrum =)






1 kommentar:

Annelie sa...

Det är helt rätt, ALLT som går att fotas ska fotas :)! tänk vad roligt att ha sen när man har glömt hur allt var. Kul att de nu har satt fart!
kram kram