fredag 19 februari 2010

Krock och gjutning

Dagen började kasst =( jag krockade med en annan bil här inne i stan, Bettan fick sig en törn och min nacke är öm, så ikväll har jag varit hos doktorn, som konstaterade träningsvärk i nacken efter stor spänning vid krocken.

Var det mitt fel? Nej. Jag kom körandes ner för en backe och från motsatta hållet kommer en annan bil och så gör han en vänstersväng och kör över mitt körfält mitt framför mig. Jag trycker bromsen i botten, tutar, men det går inte få stopp på bilen, jag kör in i hans höger bak, med min höger fram. Vi har tagit varandras uppgifter eftersom ingen av oss hade en skadeanmälan och skulle höras av. Lennart har försökt och ringa, men han har sin telefon avstängd..... fortsättning följer.

Efter jobbet åkte vi ut till tomten, eftersom vi fått rapport från pappa att de har gjutit plattan idag =) det har varit runt -1 grader och uppehåll hela dagen. Men sen kom snön igen.....

Vi tog bilder på plattan, det ser bra ut, förutom att det ser ut som vi bygger en friggebod och ett utedass, kan det verkligen bli ett hus på 150 kvm + garage?! Klart det kan, men det ser så litet ut. Vi träffade på en av våra snickare, han var där för att fixa fallet på garageplattan. Imorgon ska de lägga över presenningarna igen.

Fin fina husplattan =)


Garageplattan och en av snickarna

6 kommentarer:

annelie sa...

Nämen oj har du krockat :(! det låter precis det som hände mig när jag råkade skrota våran förra bil, så irriterande när det inte är ens egna fel. Hoppas verkligen de svarar i telefon nästa gång du ringer!

JAG VET, det ser SÅ litet ut när man ser plattan, jag var helt säker på att de gjort fel :) Det är först nu när inneväggarna är uppe som man kan se att allt faktiskt får plats.

kram kram

Johanna sa...

Ja det är så kontigt att plattan ser så liten ut, jag var helt säker på att något var fel, trots att jag själv vart med och tittat på ritningen :), det var egentligen inte förrän innerväggarna kom upp som man trodde på att allt faktiskt skulle få plats.

Hoppas det ordnar sig med bilen!

Kram Johanna

Annelie sa...

Precis direkt efteråt fick jag ont i nacken så jag ringde till sjukhuset och meddelade att jag hade krockat och de sa att jag inte behövde komma in men att de noterade det i min journal ifall jag skulle få problem senare. Som tur är så har jag inte känt av något sen dess. Hon som körde på mig övningskörde och hade hela familjen i bilen, jättesmart! Hoppas att du inte kommer att känna av något så det blir problem senare.

Vecka 12 går vi in i huset och börjar med vårat, det börjar närma sig :)

Ha en bra lördag, här är vi nästintill insnöade!:)

kram kram

Villa Nystuga sa...

Hejsan
Jag hittade hit när jag Googlade på Eksjöhus Trend och OJ så kul det kommer att bli att få följa ert husbygge! Ser med spänning fram emot att få kika in nu när leveransen närmar sig. Vi får väl se om även vi bestämmer oss för ett Trend framöver :)

Beckis och Em sa...

Va kul att du hittade hit, välkommen =) Det är spännande och bygga hus =) och kul om fler bygger Trend.

Lina-La funkis villa sa...

Första gången här!
Tråkigt att det första jag fick läsa var att du hade krockat, hoppas allt löser sig! Mer roligare var det och läsa om att ni har gjutit plattan:)
Det ser alltid mindre ut, jag jämnförde våran platta med en friggebod:)
När ska ni flytta in?