söndag 25 oktober 2009

"Slånbärssnår"

Vilken helg vi har haft =) Vi började i fredags med fredagsmys, Lennart lagade god mat, det blev oxfilé, klyftpotatis och gott röd vin.

Lördagen ägnades åt att fortsätta och fixa på tomten, Lennart och Marcus har kapat och huggit ved. Jag har tagit och rensat bort den sista kaprifolen på stenmuren, så nu ser man hela muren =) Det regnade en hel del i lördags, så vi var ganska våta. Jag hade bytt ut min röda overall mot ett rosa regnställ, som numera inte är helt, för jag råkade spräcka byxan. Och nej det var inte där bak, utan fram, hur det nu gick till *s*

Lördagen avslutades med spontanfest, kompisarna Daniel och Lotta frågade om vi ville följa med ut på Fox och lyssna när Kim Stranne & Kollektivet spelade. Därav dagens rubrik, Kim Strannes skiva heter Slånbärssnår. Kim kommer från Hasslö och han skriver text och musik själv. Vi köpte med oss skiven hem, den är superbra och rekommenderas att lyssna på. För mer info eller för att lyssna gå in på http://www.kimstranne.se/

Kvällen avslutades med röj på dansgolvet, svettiga och trötta gick vi hem och ställde om klockan för att sova ut och sen röja igen på tomten .

Sammanfattningsvis, en mycket lyckad och trevlig helg =)


Lennart fixar i köket =)



Röj på tomten




Kim Stranne & Kollektivet


Daniel & Lotta



Lennart *love*



Jag, Emmelie



Lotta & Lennart svänger loss



Lennart, Lotta & Daniel


Inga kommentarer: