måndag 3 maj 2010

Målning dag 3

Idag var det inte roligt och gå upp och behöva gå till jobbet. Jag var så trött och hade gärna sovit vidare. Lennart & Co har varit och målat hela dagen idag och jag anslöt efter jobbet och målade foder runt fönstren. Nu är nästan hela huset grundmålat, det är bara lite lite kvar, det har verkligen gått undan, men så har vi haft god hjälp av mina systersöner, tack tack!!

Dagens rapport inne i huset är att snickarna har satt upp takfoder, målaren har fortsatt spackelarbetet och kakelmannen har fixat i badrummen. Det går undan, det händer jättemycket varje dag nu.

Jag åker till Stockholm torsdag och fredag, så jag missar vår obligatoriska fredagstitt i huset. Men jag fick en titt idag istället, det får räcka. Lennart får med sig kameran så han kan fotografera denna veckan. På onsdag är det tänkt att vi ska göra våra slutliga val vad det gäller tapeter. Det ska nog gå bra, innan kunde vi inte komma fram till någon sovrumstapet, men nu har vi ett annat tänk. Så med det tänket, ska det inte bli så svårt och hitta det vi söker =)

Ännu en klar vägg

Lister i taket och våra extra eluttag som vi valt till
ovanför alla fönster (utom i badrummet)


Turkost badrum

2 kommentarer:

Annelie sa...

ojoj, hinner inte med här vad fort det går :) Ni är så flitiga! Har mycket privat nu så bloggen hinns inte med och därav heller inte kommentarerna. 3 veckor kvar av vårt slit i huset...det börjar närma sig!
kram

Beckis och Em sa...

ja det går undan, vi gör så gott vi kan med det vi kan göra själva =)

Ni får kämpa på de sista veckorna, snart är ni i mål =)

kram kram