tisdag 9 februari 2010

Markarbete fortsätter

Idag ringde vår grävare Håkan, han ville träffa oss för att diskutera hur högt vi vill ha hus och garage i förhållande till vägen. Så vi fick åka en stund från jobbet för att se på plats och bestämma oss, det kommer bli kanonbra =) Vår grävare är en mycket trevlig karl som kom med många bra tips och råd.

Vårt hus kommer ligga högre än vi förväntat oss, och det är bara positivt, för vi kommer förhoppningsvis se mer av havet på så sätt, vilket inte är dumt alls.

När vi kom hem idag väntade ett Eksjöhuskuvert, vi har fått slutligt datum för leverans av husstommen, tisdagen den 2:a mars. Jipppiiii, gissa vilka som kommer va på plats?! Jag hoppas att de nära och kära som har tid och möjlighet att vara med kommer och tittar =)

Lennart & Håkan


Håkan in action

2 kommentarer:

annelie sa...

Åh vad ROLIGT! klart ni ska vara där och titta :) och fotografera allt som händer, det är kul. kram kram

annelie sa...

Ja det är ingen höjdare med det där små planen, fast jag föredrar nog det ändå framför tåget som man aldrig kommer fram med. Ska åka tåg hem i morgon så vi får väl se hur det går :)

nej jag vill inte heller ha den bruten mot gult, det ska vara vitt annars kan det lätt se lite "smutsigt" ut tycker jag.

Kul att du ska upp till sthlm, jag har inga mer inplanerade resor dit nu och det är ganska skönt eftersom det blivit så mycket nu på senare. men jag kan tänka mig att jag börjar bli sugen när det närmar sig inflyttning i huset för då vill man upp och shoppa :)!

ha det fint
kram