lördag 27 februari 2010

Lördagsdramatik!!

Sitter här i soffan lite smått chockad. Fick ett telesamtal att ett isblock rasat ner från hustaket här på gatan, ner på Bettan!!

Lennart och jag tog kameran och gick ner för att titta till bilen, det är en buckla i taket och repor på höger sida. Killen som ringde kom ner och började prata med oss. Han sa att han ringt polisen, men att vi själva var tvungna att ringa för att anmäla händelsen. Jag ringer polisen och medan vi står där, så rasar ytterligare ett isblock ner, på killens skåpbil som står parkerad några bilar bakom Bettan.

Polisen kom för att dokumentera det hela med bilder och ta uppgifter på händelsen. De ska försöka kontakta ägaren till fastigheten och får de inte tag på dem, kommer de spärra av trottaren, så inte någon kommer till skada.

Ska ringa försäkringsbolaget på måndag och höra hur vi ska göra med den nya skadan. Jag är tacksam att det bara var plåtskador och ingen människa som kom till skada


1 kommentar:

annelie sa...

MEN vilken otur :( idag när jag satt i soffan så ser jag något svischa förbi utanför fönstret och världens duns, ett jätteisblock hade lossnat från taket. Det är ju livsfarligt om man skulle råka gå förbi just då! hur gick det med bilen? kram