onsdag 30 juni 2010

Hustitt en onsdag

Det blev en tidigare hustitt denna veckan, plattsättaren ville veta vilken fogfärg vi vill ha på kaklet i köket. Vi kunde inte bestämma oss i kakelaffären och bestämde oss för att vänta till kaklet var på plats. Jag tog en tur till ön för att kolla läget, mamma fick oxå följa med som smakråd. Bilden visar hur kaklet ser ut utan fog, det tycker jag ser snyggt ut, så valet blir en mörkgrå fog, mamma höll med (kan kanske bero på att hon har något liknande i sitt kök) =) Den mörka fogfärgen passar bra till till vår svarta stenskiva och svarta socklar (som jag missade att fotografera)

Alla garderober är på plats och spottarna installerade. Whhhhhiiieeee det blir såååå fint. Roligt och se hur alla våra val blir och att man tänkt rätt =) Är så nöjd hittills, det blir kalasfint och där ska vi bo. Kännas verkligen overkligt, nyper mig lätt i armen =)

Visar några bilder från dagens hustitt =)


Kakel i köket (utan fog)


Spottar i taket


Klinker i tvättstugan och färgen vaniljglass på väggen



Klinker i entrén


Stråk bakom toaletten i stora badrummet.
När fogen är plats kommer mönstret i stråket framträda mer

1 kommentar:

Annelie sa...

Vad fint det blir Emmelie! :) ja kan du fatta att ni ska bo där...jag kunde det inte. Nu har vi bott i huset 1 månad och först nu börjar det bli verkligt, haha!