lördag 19 mars 2011

Roadtripp

Igår var jag och Lennart på jakt här i Karlskrona efter nytt soffbord, men ingen av de två möbelaffärerna hade något som vi var intresserade av. Så idag har jag och mamma varit på roadtripp till Kalmar för att leta soffbord och på Em Severins hittade vi två som var rätt mått och som passar =) Efter beslutsångest och betänketid så bestämde jag mig för det ena och nu är det beställt. Kommer om några veckor.....

Idag har vi haft grillpremiär här hemma, fläskytterfilé mums säger jag bara! Det blev även grillad efterrätt, banan med choklad och glass.



Allrummet, kvällen innan soffan kom


Nytt piff till fönstret i allrummet, orkidéer och fina ljuslyktor.
Har piffat allrummet med accentfärgen cerise =)

1 kommentar:

Annelie sa...

Hej Emmelie,

Ja det är dåligt med uppdatering på bloggen, jag tror den är avslutad men det blir nog säkert en ny. Då får du adressen såklart! :)

Tråkigt att höra att det är lite sisådär med er men jag förstår att det går upp och ner. Ni verkar få mkt gjort i huset iaf, det blir ju jättefint.

Det är en 1 vecka kvar nu till bf så nu kanske den kommer närsomhelst. Jag har slutat jobba och går i stort sett bara hemma och väntar på att det ska sätta igång nu.

Ha det fint
kramar Annelie